Uppladdning inför urladdning

En vecka kvar. Inte ens det. Fem dagar. På lördag är det dags krama ur allt ur musklerna och försöka göra en rekordtid på Lidingöloppet. I dag börjar uppladdningen – både mentalt och fysiskt.


Mitt tredje Lidingölopp. Är det nu jag kan börja kalla det en tradition, eller måste jag vänta ytterligare några år? Förra året var det ganska enkelt att göra en förbättring mot första försöket. I år blir det knivigare, men målet är satt; under 2 timmar och 30 minuter.

Jag ska göra tre pass den här veckan. Två snabbdistanspass på 30 minuter och ett distanspass på 60 minuter. En lätt vecka med sikte på lördagens totala urladdning. När jag står vid starten, ska benen kännas pigga, magen ska vara lugn och tömd. Och mentalt ska jag kunna gå ett steg längre än vad jag gjort tidigare.

I dag är det träningsfri dag efter en helg med intervaller på band och snabbdistans på leriga, underbara stigar. Träningsvärken satt långt innne i vaderna i går. Försökte jobba med positiva tankar. Försöka hitta en känsla av att springa på Lidingö. Skapa mig en bild av starten, abborrebacken och målgången.

Åker till Borås och ser Elfsborg ta emot Hammarby i kväll. Det blir en kick att se ett gäng grabbar springa efter en boll för allt var de har. Att få in lite kämparglöd och jävlaranamma i tankarna. Och se, förhoppningsvis, rolig fotboll.

Publicerat av Christian Åhs Grevsjö

Christian är livsstilstriathlet otränad och pappa. Bor i Jönköping med två döttrar som han överöser med kärlek. Bloggen är vardagsglimtar från 1999; nu med fokus på diabetes typ 1.

Delta i diskussionen

5 kommentarer

  1. Det händer att jag skriver en nonsensrad på min hemsida för att visa besökare att jag faktiskt lever. Nej, jag läser inte sidor med namnet Träningsdagboken emedan sådant är mindre intressant än sidan Jag Älskar Min Opel (en sådan sida finns inte!).

    /T

Lämna en kommentar

Kommentera gärna!

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.